Liberecká Linka důvěry slaví 25 let, volalo tam 120 tisíc lidí a každý příběh byl jiný



 28. 03. 2017

Linka důvěry v Liberci patří mezi devět podobných čísel v republice, kde pracují nonstop. Od roku 1992 tam řešili problémy telefonicky, později přešli i na emaily. Na Linku bezpečí se za 25 let její existence dovolalo skoro 120 tisíc lidí. Podle ředitele Iva Bárty má každý telefonát svůj příběh.

Pomocí telefonu nebo emailu libereckou linku konraktovaly desítky tisíc lidí, nejčastěji ve věku od třiceti do padesáti let - více než polovina z nich byly ženy. Mnohdy chtějí volající znát pouze názor někoho jiného, ale některé případy jsou i velmi závažné.

„Často se lidé potýkají s psychickou krizí, způsobenou autonehodou, přepadením, znásilněním, živelnou katastrofou nebo ztrátou zaměstnání,“ řekla mluvčí libereckého krajského úřadu Markéta Dědková.

„Když je klient v krizi, má takzvané tunelové vidění. Vidí jen ten svůj problém, nevidí žádnou možnost jeho řešení,“ poznamenala pracovnice Linky Šárka Svačinová.

Nejvíce telefonátů chodí pozdě večer

Poslední dobou roste počet lidí, kteří potřebují pomoci s manželstvím nebo počet hazardních hráčů. „Ti obvykle vytočí číslo Linky důvěry po cestě z herny, když právě přišli o vysokou sumu peněz. Na Linku důvěry se obracejí často i příbuzní narkomanů,“ uvedla Dědková.

„Nejvíce telefonátů bývá ve večerních hodinách, a také v jarním období, kdy se pravidelně mnoha lidí zmocňují deprese,“ dodala.

Podle ředitele Ivo Bráta stojí provoz Linky důvěry Liberec ročně bezmála dva miliony korun. Větší část této sumy hradí stát, zbytek dává ze svého rozpočtu Liberecký kraj.


Autor: Lukáš Vaňkát



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: