Pomocí telefonu nebo emailu libereckou linku konraktovaly desítky tisíc lidí, nejčastěji ve věku od třiceti do padesáti let - více než polovina z nich byly ženy. Mnohdy chtějí volající znát pouze názor někoho jiného, ale některé případy jsou i velmi závažné.
„Často se lidé potýkají s psychickou krizí, způsobenou autonehodou, přepadením, znásilněním, živelnou katastrofou nebo ztrátou zaměstnání,“ řekla mluvčí libereckého krajského úřadu Markéta Dědková.
„Když je klient v krizi, má takzvané tunelové vidění. Vidí jen ten svůj problém, nevidí žádnou možnost jeho řešení,“ poznamenala pracovnice Linky Šárka Svačinová.
Poslední dobou roste počet lidí, kteří potřebují pomoci s manželstvím nebo počet hazardních hráčů. „Ti obvykle vytočí číslo Linky důvěry po cestě z herny, když právě přišli o vysokou sumu peněz. Na Linku důvěry se obracejí často i příbuzní narkomanů,“ uvedla Dědková.
„Nejvíce telefonátů bývá ve večerních hodinách, a také v jarním období, kdy se pravidelně mnoha lidí zmocňují deprese,“ dodala.
Podle ředitele Ivo Bráta stojí provoz Linky důvěry Liberec ročně bezmála dva miliony korun. Větší část této sumy hradí stát, zbytek dává ze svého rozpočtu Liberecký kraj.
Autor: Lukáš Vaňkát
Přidejte se k nám na facebooku!