Liberec získal nové logo. Do soutěže se přihlásilo přes 160 designerů



 08. 03. 2017

Pod novým logem se bude nyní prezentovat město Liberec. Dílo grafika ukazuje na modernost metropole a zároveň připomíná dominantu kraje, kterou je Ještěd. Návrh vybrala porota na základě dvoukolové soutěže.

Přes 160 designerů se přihlásilo do soutěže o nejlepší navržené logo pro Liberec.

„Je dobře, že město konečně bude mít jednotný vizuální styl, protože bez něj byla podoba našich propagačních materiálů rozbitá. Nový grafický manuál nám nejen usnadní práci s grafickými materiály města, ale také výrazně zpřehlední naši komunikaci s návštěvníky Liberce,“ komentoval náměstek primátora Ivan Langr.

Vítězným autorem loga a celého vizuálního stylu pátého největšího města republiky se stal Ondřej Zámiš.

„Na kontě má například vizuální identitu prezentačního centra Unesco v Kutné Hoře, zaujal porotu praktickou, jednoduchou a současnou grafikou, vysvětlil mluvčí liberecké radnice Jan Král.

Logo

„To, co v logu působí možná trochu suše, získává v rozpracovaných aplikacích živost," uvedl při hodnocení prací porotce Rostislav Vaněk.

„Jednoduchou formou jsem chtěl vyjádřit, že město Liberec je významnou moderní metropolí, která staví na bohaté historii a zároveň hledí do budoucnosti. Toto vše je symbolizováno velkým L. Vedle něj se v dáli tyčí ikona celého kraje, jejíž věhlas je však světový – Ještěd – typický tvar je opět maximálně zjednodušen na šipku. Dohromady tak tvoří symbol, který nezabředl v minulosti a zároveň nabízí systém komunikace města s jeho obyvateli i návštěvníky,“ vyjádřil se autor Ondřej Zámiš o svém vítězném díle.

Se soutěží pomohla organizace

Město vyhlásilo konkurz o nový vizuální styl dříve již dvakrát. Pokaždé ji však zrušilo kvůli nízkému počtu a nedostatečně reprezentativní kvality zpracovaných návrhů.

„Proto se Liberec rozhodl svěřit organizování soutěže do rukou sdružení Czechdesign, které již přes deset let organizuje designérské soutěže,“ sdělil Král.

Radnice díky tomuto kroku konečně dosáhla výsledku.

„Soutěže tohoto typu, kdy je cílem spolupráce s kreativci, jsou velmi specifické, a proto jsme ocenili pomoc odborníků,“ uvedl Langr.

Soutěž se konala ve dvou kolech a mohli se do ní hlásit všichni profesionální grafičtí designéři i studenti designérských oborů.

„Jednotlivé výstupy, jako jsou propagační letáky nebo samotné logo města i rámcový obsah celého grafického manuálu, který bude zpracovávat vítěz soutěže, byly součástí zadání soutěže,“ doplnil Král.

Soutěžící, kteří se druhého kola zúčastnili, ale nebyli vybráni, získají za svou práci skicovné dvacet tisíc Kč.

„Jsou to profesionální a funkční výstupy,“ zhodnotil soutěžní práce v druhém kole porotce a grafický designér Lukáš Kijonka.


Autor: Vendula Šťávová



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: