Na jihlavském letišti zatím zpevněná přistávací dráha chybí. Zdroj: Ilustrační foto
Stodvacet milionů korun. Tolik podle propočtů jihlavské radnice bude stát vybudování přistávací a vzletové ranveje v Henčově. Na investici by se vedle hejtmanství a krajského města mohl podílet i čínský investor.
Ani čínské peníze a (s nimi kdo ví jaké?) zájmy však nevyvolaly takovou bouři v internetových ohlasech na článek, jako fakt, že by se na výstavbě zpevněné dráhy mělo podílet i město ze svého rozpočtu.
Vždyť nejsou přece opravené chodníky a silnice. A nejsou vyřešeny ani další, přece tak jasné problémy, které trápí Jihlavany každý den. Taky proklínám viklající dlaždice, stejně tak asi řidiče štvou silnice s vyjetými kolejemi či výtluky, ničící auta.
To s letištěm ale přece nesouvisí.
Chodníky nikdy nebudou dokonalé, silnice na jednom konci města opravíme a na druhém můžeme začít. Věčný boj, který tady byl a bude, asi jako střídající se počasí. Je to projídání veřejných peněz, údržba.
Peníze do letiště jsou ale rozvojem města, skutečnou investicí. Jihlavu může zviditelnit v mapách investorů, kteří požadují spojení se světem ze vzduchu. Jasně, musí tomu předcházet i studie, kdo bude provoz financovat, kolik bude stát a z čí kasy...
Ale jsem názoru, že odmítnout šmahem přistávací dráhu je asi podobné, jako v 19. století odmítnout přivedení železnice do města. Jak známo, ta znamenala rozvoj průmyslu a tedy i měst, které se dočkaly vlakového spojení.
Objevily se i názory, že klimatická změna a proto ani létání není in... a tak vůbec... takže začněme u sebe. Zrušme cestovky, létání a dovolené. No ne?
Autor: Michal Kolařík
Spoluzakladatel a provozovatel portálu City.cz. Náměty živnostníků a firem z jejich denní rutiny přenáším na náš vývojový tým. S cílem přinést inovace v zákaznických službách prostřednictvím rezervačního systému Citydiář a věrnostního programu Citykarta, služeb od City.cz
Ukázat další blog tohoto autoraPřidejte se k nám na facebooku!